HALKLA İLİŞKİLER UYGULAYICISININ ROLÜ (THE ROLE OF PUBLİC RELATIONS OFFICER)

sector-public1-m8cz0m9t3wvutjlxjmijscnyh31p4h5eoeynifc3zg  Halkla ilişkiler uygulayıcılarının rollerinin ne olduğuna dair çalışmaların ilk öncüleri Broom ve Smith’dir. Broom ve Smith’in 1978-79, Broom’ın 1982 de yapmış olduğu çalışmalar daha sonrakilere zemin oluşturmaktadır. (Geçikli, 2016:76)

Broom ve Smith halkla ilişkiler uygulayıcılarının rollerini şu şekilde dört kuramsal başlık altında belirtmiştir:

Uzman Reçetesi Rolü: Bir halkla ilişkiler uygulayıcısı tüm halkla ilişkiler sorunlarını en iyi şekilde analiz eder, bilir ve bu sorunlara yönelik çözümler sunar. Stratejik karar alma süreçlerinde bulunur. Bir nevi halk sözcüsüdür.

İletişim Kolaylaştırıcı Rolü: Halkla ilişkiler uygulayıcıları kurum yönetimi ve hedef kitlesi arasındaki bilgi alışverişini düzenler ve sağlarlar.

Sorun Çözme Sürecini Kolaylaştırma: Halkla ilişkiler uygulayıcıları iletişimsel ve ilişkisel sorunların çözümünde yönetime yardımcı olur. Tüm sorun safhalarında kurumdaki diğer yöneticiler ile beraber hareket ederek sorunun kısa sürede çözüme kavuşmasına yardımcı eder.

İletişim Teknisyeni Rolü: Halkla ilişkiler uygulayıcısı bir tekniker rolündedir. Yazışmaları düzenler, sergi, fuar, konferans vb. organize eder, gazetelerdeki kurum ile ilgili olan haberlerin kupürlerini keser.

prfurkandemir tarafından yayımlandı

Sosyal Medya Mecralarından Tarafıma Ulaşabilirsiniz... Facebook: www.facebook.com.tr/prfurkandemir İnstagram : @prfurkandemir Gmail: prfurkandemir@gmail.com

Yorum bırakın